جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » محیط زیست » تشکیل گشت های حفاظتی ثابت و سیار در اراضی جنگلی گیلان

سرپرست منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

تشکیل گشت های حفاظتی ثابت و سیار در اراضی جنگلی گیلان

کد خبر: 7504

 سرپرست منابع طبیعی گیلان، حفاظت از عرصه های جنگلی را وظیفه مهم دانست و خاطرنشان کرد: یگان حفاظت این اداره کل به صورت شبانه روزی در سطح عرصه های ملی حضور دارد و با تشکیل گشت های حفاظتی ثابت و سیار به مقابله با قاچاق چوب می پردازند.

رخدادشهر: سرخوش کرم زاده زراعت چوب را یکی از سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در راستای حفاظت از جنگل ها، زراعت چوب را در دستور کار دارد.

وی زراعت چوب را یکی از برنامه های مهم و راهبردی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و افزود: برای توسعه زراعت چوب اقداماتی نظیر معرفی متقاضیان زراعت چوب به بانک ها جهت دریافت تسهیلات، توزیع نهال رایگان بین زارعان و آموزش و ترویج نهال کاری و زراعت چوب انجام می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، هدف از زراعت چوب را تامین نیاز صنایع سلولزی استان و کشور دانست و تصریح کرد: برای ادامه فعالیت صنایع سلولزی باید زراعت چوب را دنبال کنیم.

کرم زاده، با بیان اینکه از سال ۹۷ و در راستای قانون برنامه ششم توسعه زراعت چوب را در سطح ۵۳۰۰ هکتار از اراضی ملی استان آغاز کردیم، گفت: زراعت چوب در اراضی ملی در قالب طرح های جنگل داری و به صورت احاله مدیریت انجام شده است.

وی با اشاره به استفاده از شیوه جدید زراعت چوب جهت افزایش بهره وری و بهره برداری، ادامه داد: از سال ۹۹ تاکنون نیز ۱۸۷۳ هکتار جدید را در پنج منطقه از شهرستان های صومعه سرا و شفت به زراعت چوب اختصاص دادیم.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه سال گذشته از ۱۲۵ هکتار زراعت چوب بهره برداری شد و کاشت مجدد را آغاز کردیم، گفت: در ۱۴۵۰ هکتار دیگر نیز اقدامات اولیه زراعت چوب شامل ریشه کنی و شخم زنی برای کاشت مجدد انجام شده است.

وی در پایان یکی از وظایف مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان را حفاظت از عرصه های جنگلی دانست و خاطرنشان کرد: یگان حفاظت این اداره کل به صورت شبانه روزی در سطح عرصه های ملی حضور دارد و با تشکیل گشت های حفاظتی ثابت و سیار به مقابله با قاچاق چوب می پردازند.

کرم زاده همچنین از استقرار ایست های بازرسی در گلوگاه ها جهت کنترل ورود و خروج چوب آلات جنگلی خبر داد و عنوان کرد: با هرگونه برداشت غیر مجاز از جنگل های گیلان برخورد می شود.

دسته بندی: محیط زیست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید